Author Topic: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis  (Read 67399 times)

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« on: February 04, 2011, 22:54:47 »
Nu tā kā visi tagad baigi labosies,rakstīs vērtīgus rakstus,dos labus padomus un tt.man arī nevajadzētu baigi izlekt un uzklabināt ko par pārbūvi.
Tas par ko runāsim atšķirsies no vidusmēra pārbūves.Nav daudz frīku kas sāktu no nekā,bet ceru,ka aprakstītajā procesā gūsiet kādu kripatuzināšanu un iedvesmas.
Manuprāt šāds formāts,kad ir iespēja uzdot jautājumus,apspriest detaļas un pielietotās tehnoloģijas būs labāks nekā raksts(rakstu es palieku arvien vēl parādā)
Tas nav mans pirmais motocikls no nulles,bet kāds laiciņs pagājis,jo bija citas prioritātes un pienākumi.Iepriekšējais mocis pašlaik dzīvo otro dzīvi kā kvadrocikls.

Nu sākās viss tā,ka iegriezās dzinējs,par kuru savulaik graizot Jawas tikai sapņoju-četrinieks rindā,japānis,900cm3,Honda.Sievas radu puikas,dzenājot no salas busus,pa burzmai atrada šrotā.Skots to bija labi ielicis kokā un dzinēju no tās čupas izgrieza ar fleksi.Atveda jo neko nemaksāja un tādēļ,ka un šiltes bija nieka 40 štukas.Mētājās tas motorītis līdz kādā tusiņā puikas atcerējās un uzdāvināja man.Atvedu mājās un noliku plauktā.Ilgi nevarēju izdomāt ko būvēt un jo vairāk domāju jo nereālākas idejas radās.No kaut kā bija jāsāk un pēc loģikas sāku ar dzinēja stiprinājumiem.Uz to brīdi pēc dzinēja koda biju idenficējis donoru-Honda Fireblade 900 RR,1993gads. 893cm3 nenokaujamais Hondas meistardarbs.Tā nu sanāk ka es neizvēlējos leģendāru dzinēju,viņš izvēlējās mani.
Rāmim izmantoju bezšuvju,30 mm tērauda caurules.Ar ģeometriju daudz nedomāju-izdrukāju donora bildi un uz papīra samēriju proporcijas,dzinējs no zemes,starpasu attālumi...
Pie dzinēju nesošajām caurulēm piestiķēju pak.dakšu.Pak.dakša tika izgatavota atsevišķi uz gludas,biezas tērauda plāksnes kā konduktora.Pak. dakšai jābūt pēc iespējas stīvākai,īpaši strītam kam ir lielas sānu slodzes  pagriezienos.

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #1 on: February 04, 2011, 22:57:53 »
Uz šo brīdi ir kādi jautājumi? ???

Offline MIGs

  • Posts: 10716
  • Honda CBR954 RR Fireblade, Yamaha YZF-R1
    • View Profile
    • www.streetfighters.lv
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #2 on: February 04, 2011, 23:00:52 »
Tu tikai drukā !  ;)
Jautājumi radīsies ! :)

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #3 on: February 05, 2011, 09:41:38 »
Šajā attēlā redama pakaļējā ass un ķēdes spriegošanas ekscentri.Asij piemetinātais garais stienis ir motocikla vidus,no tā tika mērīta visa rāmja ģeometrija.Ekscentri man likās visvienkāršākais paņēmiens ķēdes spriekošanai-minimāls detaļu skaits,droši un liels regulēšanas diapazons.Vēl ir tāda fīča,ka spriegojot asi var bīdīt gan uz augšu,gan uz leju,tā būtiski mainot motocikla klirensu.Ar šādu regulēšanu saistās arī kāds blakusefekts,bet līdz tam vēl nonāksim.Paši elscentri tika atlieti no duralumīnija,metāla formā,izejmatereāls-Audi A4 piekares sviras.

Offline MIGs

  • Posts: 10716
  • Honda CBR954 RR Fireblade, Yamaha YZF-R1
    • View Profile
    • www.streetfighters.lv
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #4 on: February 05, 2011, 09:49:34 »
A tev šiem spriegotājiem  nebija zobiņi - tipa lai redz cik nospriegots un var abās pusēs vienādi ?!  ???

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #5 on: February 05, 2011, 09:52:55 »
Kā jau teicu līdz tam vēl nonāksim,sākumā likās viss baigi vienkārši. Novilki uz aci un labi! :D

Offline mb

  • Posts: 2106
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #6 on: February 05, 2011, 11:30:07 »
jautajumu nav. vnk apbrinoju..  :super:

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #7 on: February 06, 2011, 09:34:27 »
Dzinējs pats par sevi komplektēts kā atsevišķa vienība-4 skrūves un vēl pāris trosītes un demontējas komplektā.

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #8 on: February 06, 2011, 09:56:37 »
Tas ko jūs redzat dzinēja labajā pusē nav turbo kompresors.Nekāda elektrība no salas līdzi netika atvesta,džeki tiktāl nepadomāja,un pāris vadības bloki ko bija iespējams sadabūt nevelna nedarbojās.
Savā ziņā būdams vecās skolas pārstāvis un tādēļ paļaudamies tikai uz sevi pašu,sadabūju sadalītāju,kurš paredzēts autonomai stiprināšanai hotizontāli un piedziņai ar zobsiksnu.Piejūdzos kloķenes galam,izgatavoju jaunu vāku,zobratus 1:2,pārgriezu gareniski kaut kāda Hundaja zobsiksnu...Labs bija variants ar motora darba secību-apzvanot visus pazīstamos guru,kurus nesaukšu vārdā un nerādīšu ar pirkstu,nekādu informāciju neieguvu.Nācās vien izskrūvēt sveces,pēc sentēvu metodes saspraust patīra korķus un zinātniskā eksperimenta rezultātā iegūt vajadzīgo informāciju.
Šī vizuāli pievilcīgā fīča ir zudusi,bet par to vēlāk.
« Last Edit: February 06, 2011, 10:15:29 by mežamāris »

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #9 on: February 06, 2011, 15:24:15 »
Esam nonākuši līdz priekšējai dakšai.Tas ir garš stāsts.Pieļauju,ka daudzi ir redzējuši Confederate Motor Comp. un viņu Wraith.Paralelogramu dakšas nav nekas jauns,bet viņi bija pirmie,kas to pasniedza mūsdienu kvalitātē un matereālos.Tad lūk,esmu daudz un smalki pētījis šo dakšu un ģeometrija izmantota gandrīz precīzi tāda.Nu esmu to pastiprinājis ar šķērsām novietotu krustu,kas padarīja konstrukciju smagāku,bet stingumā vinnētais ir to vērts.Abas puses ir identiskas,no tām pašām bezšuvju caurulŗm.

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #10 on: February 06, 2011, 22:16:27 »
Amortizācijai izmantots krosa 125cm3 Hondas amortizātors,nedaudz pielāgoti stiprinājumi.Augšējais tiltiņš alumīnija,apakšējais tērauda.Dakšas sagāzuma leņķis 27 grādi.
Loti svarīgs mezgls ir dakšas rumba.Ļoti svarīgi metinot rāmi ir maksimāli precīzi ievērot ģeometriju.Rumbas iemetināšanai izmanto konduktoru,kas notur rumbu vajadzīgajā leņķī pret rāmi un stingri perpendikulāri zemei.Ja šeit kļudīsies mocis būs vējgreizs un tas stipri traucēs kustībā.Pr.dakša griežās divos koniskajos gultņos,nevis velosipēda tipa drazā ar ko agri vai vēlu ir problēmas.

Offline Viks

  • Posts: 1697
    • View Profile
    • Streetfighters
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #11 on: February 08, 2011, 12:28:23 »
kur turpinājums, nevaru nociesties?!!  :bigok:


Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #12 on: February 09, 2011, 00:57:47 »
Bremzes.Prirkšā divi peldošie 300mm diski,Tokico 4virzuļu suporti.Aizmugurē standarta Fireblade disks un suports sākotnēji,tagad Nisin 4 virzuļu suports.Ja bremžu suporti nav peldošie,tas ir viņi nepārvietojas pa vadīklām,bet ir stingri nostiprināti uz dakšas,ļoti svarīgi tos nostiprināt pēc iespēlas paralēlāk br.diskiem,jo pat peldošie diski spēs labot tikai nelielu kļudu.

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #13 on: February 09, 2011, 01:11:59 »
Pie priekšējās dakšas piemirsās stūre.Kad biju nonācis līdz tam ka tur kaut kas jāuzstāda,sajēgas par to kādai tai stūrei jābūt nebija nekādas.Stūrei jābūt pietiekami platai,jo tā kā nekā ir svira,aiz kuras tu grozi dakšu,tās uagstums noteiks to kā tu sēdēsi,cik noliecies uz priekšu,kādā pagriezienā atradīsies plauksta...Bet kā es to varu zināt,ja nav pat sēdekļa,nerunājot nemaz par kāpšliem.Vienkāršākā izeja izgatavot unversālu stūri,kuras visi parametri maināmi plašā diapazonā.

Offline mežamāris

  • Posts: 2906
  • TC4881
    • View Profile
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
« Reply #14 on: February 10, 2011, 00:47:52 »
Vēl par bremzēm-kā redzams armētās šļaukas ir liekas.