Sākums
Forums
Raksti
Dažādi
Moto pasākumi
Pārbūves
Ražotāju jaunumi
Sacensības
Tūrisms
Vēsture
2018
2018.05.01
2017
SSC1 Rezultāti
SSC2 Rezultāti
SSC3 Rezultāti
SSC4 Rezultāti
2017 kopvērtējums
2016
2016 SSC1 Rezultāti
2015
2015.09.20
2014
E-pasts
Foto
Video
Veikals
Kalendārs
Lietotāji
Meklēt lietotāju
Par mums
Meklēšana
Ienākt
Reģistrēties
Drukāt
Pages:
1
[
2
]
3
4
Go Down
Author
Topic: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis (Read 67626 times)
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #15 on:
February 10, 2011, 01:22:03 »
Vispār par to kā jāsēž uz moča ir ārkārtīgi daudz versiju.Kāds krievu moto izdevums piedāvā šādu testu-atnesiet uz garāžu televizoru,nosēdieties uz moča un pāris
stundas skatieties kino.Ja jūs sēžat nepareizi,jau pēc pusstundas jūs to uzzināsiet.Vēl kāda patiesība-ja kāds sūdzās,ka viņam sāp rokas no ilgstošas braukšanas,tad viņš vienkārši brauc par lēnu-gaisa plūsma nenotur viņa ķermeni!
Atgriežoties pie Vakardienas varoņa,man ir pietiekoši ērta sēdēšana,nevaru teikt kā ir pēc divām,trijām stundām ceļa,jo principā tas ir strīts,tātad pilsētas mocis nevis tūrists.
Dzesēšana.
Sakarā ar to,ka mana vēlme izvietot klusinātāju zem dzinēja radīja veselu virkni atkāpju no tradicionālas motocikla kompozīcijas,cieta arī dzesēšanas sistēma.Platā dakša un samezglotais izplūdes kolektors neatstāja pietiekami daudz vietas radiātoram.Bet vēsture zin līdzīgus gadījumus-kaut vai Benelli Tornado.DZesēšanas rediātori izvietoti astē.Pavisam to ir trīs,no kuriem viens dzesējas ar elektrisko ventilātoru.Caur degvielas tvertni ved tunelis,kas novada frontālo gaisa plūsmu uz radiatoriem.Radiatori izgatavoti no Opel Askona salona apsildes radiatoriem.Šie radiatori ir izgatavoti no profilētām misiņa plāksnītēm ar vienkārši fantastisku siltumatdeves virsmu,Jā,svars ir lielāks nekā alumīnijam,bet tie ir gandrīz mūžīgi par ko liecina tas,ka šrotā to bija vesela kaudze,un atdeva man tos par velti sakot ka tik un tā nevienam visus šos gadus tie nav bijuši vajadzīgi.
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #16 on:
February 10, 2011, 01:31:17 »
Principā esam nonākuši līdz ārējam veidolam,kas sastāv no tā kā savstarpēji izvieto dažādas formas un lieluma riteņus,bākas,sēdekļus,dubļubleķus,trubas,lukturus un visādu mūsdienu plastmasas drazu.Pīlnīgi bez nekā tas izskatījās šādi.
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #17 on:
February 10, 2011, 01:37:06 »
Un tad tika daudz dzerts alus un dadz domāts.
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #18 on:
February 11, 2011, 23:52:03 »
Maketā protams viss izskatās jauki un vienkārši.
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #19 on:
February 11, 2011, 23:58:49 »
Redz Inese arī piemērās,bet kājeles līdz zemei nesniedz...
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #20 on:
February 12, 2011, 00:24:07 »
Degvielas tvertne,jeb vienkārši bāka.
Principā veidojot bāku putuplastā tika ņemtas vērā reālā matereāla īpašības.Izfantazēt jau var daudz ko,bet vēlāk izrādās,ka bleķītis tā nestiepjās vai nelokās.Mīksts 2mm alumīnijs.Putuplasta modeli aplīmē ar papīra līmlentu vairākās kārtās,šo ādu noņem un graiza līdz var izklāt uz galda,tā teikt divdimensionāli.Pēc šīs piegrieznes izgriež alumīnija detaļas un lipina kopā.Bāka ir stipri sarežģītāka nekā izskatās.Cauri bākai iet tunelis,kas sadala apakšu divās daļās,tātad ir iemetināta caurulīte lai šīs puses savienotu.Sarežģīta detaļa tāpat ir arī veramais korķis ar pamatni.Izgatavojot bāku no dzelzs,šo korķa pamatni vienkārši izgriež no vecas bākas un iemetina jaunajā,man nācās to izgatavot no alumīnija.Labajā sānā ir lodziņš degvielas līmeņa kontrolēšanai.
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #21 on:
February 12, 2011, 00:50:09 »
Vēl bākā ir iemetinātas vītņu bukses bākas stiprināša nai pie rāmja.Metinātājam tika iedota bāka.jau sastiprināta ar skruvītem,detaļas sanumurētas pluss vēl sīks veicamo darbu saraksts un pats svarīgākais-metināšanas secība.Vis bija skaidrs,bet tik un tā visu salaida dēlī!
Mēs tās bukses nevaram iemetināt tā kā rakstīts!
Bet protams, ka aizmetinot bāku,šīs buksītes vairs nevar iemetināt no iekšpuses!
Īsak sakot bāku devu atpakaļ pārmetināt trīs reizes.Bet tagad netek.
Alumīnija bāka protams ir baigā lieta,viegla,iztur;iga un nekādas rūsas!Lai ar ko jūs metinātu tērauda bāku,vienmēr iekšpusē metālam pārkarstot veidosies šlaga,kas plēksnītēs vēlāk atlobās un krīt degvielā.Rūpnīcas šuve metināta ar rullīti,kontaktmetināšanas paņēmienā,kur Latvijā ir tāda iekārta nepateikšu,plus vēl šāds paņēmiens ierobežo formu-jārēķinās vai ar rullīti visur varēs piekļūt.
Report to moderator
Logged
Viks
Posts: 1697
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #22 on:
February 14, 2011, 15:48:06 »
vot no tās šlagas tagad ir baigais respekts! Vienreiz dabūju uz plakstiņa un piedega! Piedošanu par spamu.
Report to moderator
Logged
www.Streetfighters.lv
Krekls
Posts: 42
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #23 on:
February 14, 2011, 17:32:28 »
Liriska atkāpe, ar kādu $$$ jārēķinās, ja gribu alumīnija bāku un dufeļus, +/-?
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #24 on:
February 14, 2011, 23:51:41 »
Gatavu visos sīkumos tikai sametināt bija ap 100Ls,labi šī bāka nebija vienkārša.Bet ja pats neko neproti,tad aizmirsti.Atrast kādu,kas sapratīs ko īsti gribi un vēl izgatavos vēlamajā kvalitātē un izmērā...
«
Last Edit: February 14, 2011, 23:53:22 by mežamāris
»
Report to moderator
Logged
Krekls
Posts: 42
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #25 on:
February 15, 2011, 09:31:05 »
Domāts ir, ka es iedodu putuplasta, makrofleksa formu un saņemu gatavu bāku. Kaut ko līdzīgu šim
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #26 on:
February 15, 2011, 15:44:33 »
Ar šito pārcelies uz remonta sadaļu,bet lai to izgatavotu,vajag reālu koka modeli ,darbs nedēļām divām un bez simtiem pieciem neviens, kam ir vajadzīgās ierīces un iemaņas klāt neķersies.Personīgi es nepazīstu nevienu,kas ko tādu gribētu darīt
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #27 on:
February 15, 2011, 22:42:22 »
Kas vēl ir piemirsts,nu teiksim izpūtējs.Pēc Bigmana teorijas galvenais ir skaņa!Piekrītu,bet nākamais ir izskats.Mani skaņa pilnībā apmierina.,lai gan šajā projektā galvenais bija izvietojums.Gribēju slāpētāju zem dzinēja.Ka Bimota Tesi.Ir pat zināma līdzība,bet Tesi dzinējs nav četrinieks rindā,un izvietot divas caurules ir daudz vieglāk nekā četras.Varētu būt ka uz pusi vieglāk.Vadoties pēc tā,ka izgatavotājs ir veicis zināmus izplūdes sistēmas aprēķinus un to,ka es šādus aprēķinus nevaru ne labot,ne izpildīt no jauna manai situācijai atbilstoši,nolēmu vienkārši saglabāt kolektora garumus,tilpumus,vienīgi novirzot to visu man vajadzīgajā virzienā.Izrādījās,ka tas nemaz nav tik vienkārši.Nācās novirzīt,samezglot,savienot...
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #28 on:
February 15, 2011, 22:48:07 »
Nevaru vairs pateikt no cik gabaliņiem tas viss vājprāts ir salipināts,bet no daudz.Nerūsējošais tērauds,caurules 42,52,60mm diametrā.Savienojumu vietas koniskas 3grādi,savelkās ar atsperēm.Vienkārši,droši,nebaidās no vibrācijām.Pats klusinātāja bundulis no 1mm ner.tērauda loksnes,divas starpsienas,stiklašķiedras pakojums.
«
Last Edit: February 15, 2011, 22:51:55 by mežamāris
»
Report to moderator
Logged
mežamāris
Posts: 2906
TC4881
Re: Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis
«
Reply #29 on:
February 15, 2011, 23:12:29 »
Par lietām,ko teicos apskatīt vēlāk.Ķēdes spriegošana ar ekscentriem.Velkot ķēdi,parasti var kļūdīties vienā plaknē.jūs novelkat vienu pusi vairāk-ritenis sagriežas dakšā vertikālā plaknē.Lai tas nenotiktu izgatavotāji izdara dakšas abās pusēs simetriskas atzīmes pēc kurām vadīties.Velkot ķēdi ar ekscentriem rodās iespēja kļūdīties uzreiz divās plaknēs.Šī fakta nepiefiksēšana maksāja man gatava motocikla pilnīgu izjaukšanu.Skola maksā naudu,vai dumja galva rokām mieru nedod.
Pirmais izbrauciens bija pilnīgi garām.Mocis lieliski turēja ceļu,bez rokām varētu braukt līdz Ķekavai,bet pagriezienā ar lauzšanu nebija ielaužams.Efekts kāds ir autiņam ar nepareizu savirzi-uz vienu pusi pats metās,bet uz otru riepas kauc.Skaidrs ka ar ģeometriju nav labi.Vajag samērīt un atrast kļūdu.
Man ir milzīgs šveileris,taisns ar vienu ēvelētu ideāli horizontālu virsmu.Mocis tika izjaukts,riteņu asis atbalstītas prizmās un viss cītīgi samērīts.
Report to moderator
Logged
Drukāt
Pages:
1
[
2
]
3
4
Go Up
Streetfighters.lv
»
Tehnika
»
Motocikli
»
Kā tika uzbūvēts Vakardienas varonis