Lielai daļai motociklistu ziemas, sniegotā laika iestāšanās un apziņa, ka mocis jāliek garāžā līdz pavasarim, mēdz uzdzīt lielāku vai mazāku depresiju, un skaisti krītošais sniegs arvien biežāk tiek apzīmēts ar ne pārāk cildinošiem terminiem. Ņemot vērā, ka teicienā “Sezona nekad nebeidzas!” ir sava daļa taisnības, apskatīšu dažas versijas, ko iesākt laikā, kad ārā nav maija mēnesis. Protams, lai realizētu šīs opcijas ir nepieciešami dažāda mēroga ieguldījumi un dažās versijās arī zināma sadisma pieskaņa.
Vienkāršākais variants ir otra (ja viens jau ir) – krosa motocikla iegāde. Ar tā palīdzību ir iespējams gūt adrenalīnu visu cauru gadu, tas attīsta reakciju un braukt prasmi, kas lieliski noder arī ikdienas braukšanā pa asfaltētiem ceļiem, kā arī tas lieliski palīdz uzlabot fizisko formu, jo tā savaldīšana prasa diezgan lielu slodzi. Atgriežoties pie ziemas sezonas – vienkāršākais variants (un manā skatījumā labākais) ir rūpnieciski radžotu riepu iegāde. Ar šādi aprīkotu krosa motociklu iespējams nezaudēt formu arī ziemā, braucot gan pa ezeriem, gan krosa trasēm. Ar radžotām riepām aprīkotam krosa motociklam uz ledus ir izcila saķere, tādejādi iespējams apgūt daudz ko jaunu un pierast pie ātruma, un, ja ir vēlme, piedalīties ziemas motokrosos.
Otrs rūpnieciski pieejamais variants krosa motociklam ir krievu ražojuma, ziemas laikam paredzētu, riepu iegāde. Riepas būs lētākas par radžotajām, taču izmēru gamma ir stipri interesanta… vismīkstākā sastāva aizmugurējā riepa tiek piedāvāta uz 18 collām. Kas, attiecīgi prasa zināmus ieguldījumus aploces iegādē un diska pārspieķošanā. Arī ar šādām riepām var ļoti kvalitatīvi baudīt ziemas priekus, kā arī piedalīties Latvijas nacionālajā sporta veidā – skijoringā (ar radžotām riepām aprīkots motocikls kritiena gadījumā krietni vairāk apdraud slēpotāja veselības stāvokli). Uz tīra ledus gan šīs riepas slīd, tādejādi palielinot kritiena iespēju, tāpēc braukšanai labāk izvēlēties vietas ar sniega segumu.
Ja tomēr finansu iespējas nav tik plašas, ir iespēja likt lietā iztēli un, kļūstot par latvieti praktisko, sagatavot riepas ziemai paša spēkiem, izmantojot, piemēram, skrūves. Tas gan ir darbietilpīgs process, kā arī prasa zināmu konstruktora talantu, lai šādu riepu sagatavotu, lietošanai kopā ar kameru, jo bez starpslāņa, starp skrūvju galvām un kameru, kameras mūžs nebūs ilgs. Jāpiemin gan, ka rūpnieciski radžoto riepu saķere būs labāka. Vēl dabā eksistē protektorā ieskrūvējamās radzes, bet diemžēl man ar tām nav bijusi saskare.
Ne visi var atļauties uzturēt otru motociklu, tāpēc var pēc iepriekšminētās metodes mēģināt apaut savu vasaras braucamrīku. Protams, der atcerēties, ka iespēja nokrist un saskādēt glauno braucamo ir krietni lielāka kā siltā vasaras dienā. Pirms brauciena vēlams pārbaudīt, vai pēc riepu izveides radzes neskar un nebojā motocikla detaļas (dubļubleķus, radiatoru u.t.t.) Kādu laiku atpakaļ Somijā uzņēmums piedāvāja iznomāt ar radzēm aprīkotus baikus braukšanai pa ezeru, uz kura bija iespējams izšķūrēt jebkādas konfigurācijas trasi, taču, cik man zināms, mūsdienās šīs uzņēmums vairs neeksistē. Mājaslapa arī nav atrodama un riepu radžošanas tehnoloģiju somi nav publiskojuši. Viņu piedāvātajā versijā bija iespējams ar baiku braukt ne sliktāk kā vasarā (jā, pa slaidām trajektorijām, ar celīti pa zemi), taču cik esmu redzējis pašmāju homemade radžotu baiku izbraucienus, tad, lai ko tādu mēģinātu, ir nepieciešama trase ar tīru ledus segumu, savādāk nekas vairāk par braukšanu pēc motokrosa principiem nesanāk.
Mototūrisma cienītājiem pasaulē arī tiek piedāvāti pietiekami gaumīgi ziemas motosalidojumi un izbraucieni, bez īpašām motocikla modifikācijām. Zināmākais no tiem ir „Elefanten treffen” kas notiek Vācijā (šogad februāra vidū). (http://www.alteselefantentreffen.de/) Zinu, ka Latvijā daži vecu motociklu īpašnieki jau trenējas šim pasākumam, braukājot pa piesnigušajām Rīgas ielām. Lieki piebilst, ka motosalidojuma laikā nakšņošana notiek teltīs.
Ja tomēr nekas no šī neuzrunā, bet gribās piedalīties motorizētos pasākumos un ir vēlme akurāti strādāt komandā, var meklēt cilvēku ar motociklu, un kā slēpotājs startēt skijoringa disciplīnā. Galvenais jau laicīgi būt gatavam lielai fiziskai slodzei – šajā sporta veidā, lai veiksmīgi nokļūtu līdz finišam slēpotājam ir krietni jāpasvīst.
Ziemu var pavadīt arī siltās telpās gatavojot sevi nākamajai sezonai, garos ziemas vakarus pavadot kādā fitnesa centrā. Jebkurā motosportā fiziska sagatavotība lieti noder, jo ir iespējams domāt skaidrāk par braukšanu, kad prātu neaizņem domas par nogurumu. Arī laika pavadīšana garāžā, iegūstot un papildinot savas zināšanas par motocikla uzbūvi, par ļaunu nenāks.
Atcerieties, ka jāģērbjas atbilstoši laika apstākļiem, un uz priekšu!
Categorised in: Dažādi
This post was written by admin