Pastāstīšu par to ,kā un kāpēc tika būvēts šis kadracikls.
Viss sākās ar to ,ka uzbūvēju aizmugurējās piedziņas kvadru uz motocikla Dnepr bāzes. Visādā ziņā diezgan labs braucamais. Pietiekoši jaudīgs dzinējs ,viegli vadāms ar atpakaļgaitu(kas svarīgi) un galvenais vienkāršs. Tikai viena problēma ,mazākie krūmiņi ,dubļaina peļķe un paliec stāvam.Tad nu sapratu ,ka gribu kaut ko ar pastāvīgu visu riteņu piedziņu ,vēlams ar ieslēdzamiem bloķiem.Tā kā pašam patīk amatiera līmenī šo to būvēt ,sāku meklēt daļas. Meklēju reduktorus un dzinēju. Svarīgi ,lai viss būtu lēts un pieejams. Atradu Audi Quattro aizmugurējos diferus par smieklu naudu ,vienīgais mīnuss divreiz garāki par plānotajiem! Toties kadas četras reizes lētāki Tieši šī izvēle vairāk vai mazāk diktēja visu turpmāko būvi. Sekoja donora-otrā golfa ,lieto disku un bezceļa riepu iegāde. Nu jau varēja salikt uz grīgas un samērīt ,kas un kā! Tā kā gribējās ,lai garumbāze ir ka rūpnīcas kvadriem nācās atteikties no plāna katram reduktoram pievienot kardānu un laist uz kārbu pa taisno. Izlēmu ,ka motru likšu virsū un griezīšu to padarīsanu ar ķēdēm.
Sakarā ar ķēdēm radās jauna problēma ,ka spriegot? Motors jāliek uz spilveniem ,bet tas var traucēt. Tāpēc izlēmu uz spilveniem likt tādu kā pusrāmi uz kura jau stāv reduktori un dzinējs ar visu spriegošnu.
Tālāk jau rāmja pamatne un un ritošā daļa… Priekšā mcpherson ,vienkārši tā’pēc ,ka vienkārša. Plaukti ,amortiņi un ’’stoikas’’ no Audi 80 ,bremzes tā pat. Atsperes gan izrādījās par cietu ,tāpec uzliku no Polo ,kas strādā perfekti!
Stūres sistēma iesākumā vienkāršākajā variantā tā pat ka visiem kvardacikliem. Protams stūre pasmaga. Pēc tam parādija ,ka ar ieslēgtiem bloķiem vispāsr nevar pastūrēt, bet nu sākumam ok.
Pie viena jau sāka veidoties jau kaut kādas aprises… un aizmugurējā piekare. Vienīgā konstrukcija ,ko reāli pēc pirmā mēģinājuma griezu nost un veidoju no jauna. Ilgi nevarēju Dabūt vajadzīgo cietību piekarei ,beigās Golf amortizatoriem ar audi atsperēm uztaisīju regulēšnu un dabūju to ,ko vēlos. Apakšējie plaukt arī Audi ,augšējie paš gatavoti ,’’stupcas ‘’ bremzes Golf 2.
Uzmetu dzesi ,izplūdi un varēju jau pirmo testu uztaisīt!
Golf kārbai piemontēju sajūga izspiešanas hidrauliku no Yamaha ,bremžu galveno cilindru un pastiprinātāju pa taisno uzliku no Golf. Ātrumpārslēgšanas mehānismu vienkārši nācās pačakarēties un viss. 🙂
Pie viena sāku arī garoziņu veidot…
Doma bija tāda lai dubļu sargiem nekas nenotiek braucot cauri biezākiem brikšņiem. Tātad metāls un bez visādām špaktelēšanām. Jau laikus zināju ,ka visu krāsošu ar pulverkrāsu.
Izgatavot to visu no bleķa bija samērā grūti un laikietilpīgi ,bet pats esmu gluži apmierināts ar veikumu. Paralēli visam Robis uztaisīja sēdekli! Tieši tādu ,kā vēlējos!
Pa vidam vēl uzstādīju vinču un visādus sīkumus!
Atsevišķs stāsts par stūres pastiprinātāju ,līdz šim nekad ar to mezglu nebiju saskāries ,tāpec tas prasija daudz nervu ,naudas un laika. Sūknis brīnumainā kārtā precīzi iederējās oriģinālais VW ,bet hidrocilindrs un sadalītājs no Berlingo
Rezultātā sūre griežas ļoti viegli ,vienīgi par vieglu pie lielāka ātruma ,bet tas tā ,prieku nebojā!
Tālāk jau sekoja visa esošā izjaukšana un krāsošana.
Kad jau viss saņemts ,jaliek tik kopā kas pats foršākais!
Vadi arī paņēma savu laiku.
Un tad jau viss…
Galu galā ar rezultātu esmu apmierināts ,nav protams ideāli ,bet priekš manis ,kā iesācēja pagaidām būs labi. Process bija interesants un aizraujošs ,tāpec ar laiku iespējams jādomā par nākošo projektu.
Categorised in: Pārbūves
This post was written by admin
1 Comment
Sveiks. Baigi labā lieta , bet es noteikti papildinātu šo te . Baigās idejas saskrējās.