Vēja spārniem pienāca jūnija vidus un brauciens uz Lietuvu. Ziemā Durka Racing saņēma uzaicinājumu no Lietuvas motobraucēju organizācijas Coffee Racers, braukt ciemos un izmēģināt spēkus Šauļu kartinga trasē. Agrā sestdienas rītā sapakoju drēbes un sauļošanās piederumus, jo laiks solijās patīkams un silts. Viena, otra un trešā pietura Rīgā, tiesnešu komanda savākta un var doties netālajā braucienā uz kaimiņu valsts pilsētu, Šauļiem. Brauciens izvēršas jautrs un uz pusi garāks, jo topogrāfiskā atmiņa pieviļ mani un aizbraucam pa nepareizo ceļu. Kā noskaidrojās dienas beigās, tad kļūda bija pat vēlama, jo īsākais ceļs ir piedzīvojis daudz un tagad ir jau pavisam saguris un bedrains. Bauskā Statoil kafija un brokastu hotdogi, ne pie stūres sēdošie iepērk pāris aliņus un dodamies robežas virzienā. Pietuvojoties Pašvalis un ceļazīmē ieraugot attālumu līdz Šauļiem, saprotu, ka esmu aizbraucis ne pa īsāko ceļu, bet bēda maza, laika limits pietiekošs un nekas vēl netiek kavēts. Konstants 110 spidometrā un smejoties turpinam braukt un baudīt Lietuvas sakopto lauku ainavu. Nepilna stunda un esam Šauļos, konsultācijas pie vietējiem iedzīvotājiem un zinām ceļu uz kartinga trasi. Brauciens cauri visai pilsētai, redzam arī kādreizējo Lietuvas etalonu, Šauļu tirgu. Pēc cilvēku daudzuma, liekas, ka nekas nav mainījies un leišiem tirgus ir palicis tik pat populārs, kā deviņdesmitajos gados. Vēl daži līkumi un palielas ielas galā redzu Latvijas un Durka Racing karogus. Paceļās patriotisma sajūtas un tāds īpašs saviļņojums. Esam pamanāmi Lietuvas pilsētas ielas galā. Rodas sajūta, ka leiši, izstaigājot tirgu un dodoties mājās, ieraudzīs lielo plakātu, karogus un cilvēku pūļi nespēs pabraukt garām un nāks skatīties sacensības. Diemžēl, prognozes bija maldīgas un dienas beigās dzirdu nostāstus, ka lietuviešu skatītāji nav bijuši nemaz tik daudz. Mūsu pašu bāleliņi gan bija kuplā skaitā un tas ļoti priecē. Durka Racing ir populāra organizācija un var lepoties ar saviem atbalstītājiem, PALDIES JUMS PAR TO!!!
Ņemot vērā, ka sacensības šoreiz notiek tikai šosejas močiem, treniņi un kvalifikācija tiek sadalīti un katrai daļai atvēlēts ilgs laiks. Stāvot trasē un skatoties, kā braucēji iepazīstas ar trasi, tiekam iemidzināti un enerģijas līmenis krītas. Sākoties pirmajam braucienam viss miegs pazūd uz neatgriešanos un gūtā enerģija no interesantās un spraigās cīņas līst pāri malām. Tautas klases pirmais trīnieks cīnijās pirmajā un arī otrajā braucienā. Raivo Johansons (33) bija pirmo reizi uz trasi atvilcis savu jauno braucamo – Suzuki GSXR 600. Mocis smuks un neapskrāpēts, svaigs krāsojums un tehniski arī lieliskā kārtībā. Tas arī atspoguļojās Raivo rezultātā, pārliecinoša pirmā vieta abos braucienos, kas sezonas kopvērtējumā ļāva pacelties no sestās uz ceturto vietu. Ja šādi turpināsies, tad iespējams, ka spēs nonākt uz goda pjedestāla sezonas noslēguma pasākumā un saukt sevi par Tautas klases čempionu. Otrais, abu braucienu summā, palika Ingus Ezernieks (69) un trešais Jānis Nesaule (19). Braucienā piedalījās arī divi Lietuvas braucēji. Diemžēl, šie bija arī vienīgie sportisti, kas pārstāvēja Lietuvu. Valdas Penikas (14) palika 14., pēdējā vietā un Valdas Mockus (15) devītajā vietā. Ja pareizi atceros, tad abi braucēji pamanījās izbaudīt Šauļu trases asfaltu un zālīti.
Meistaru abos braucienos nervu kutināšana bija augstākajā līmenī. Abus braucienus Jānis Eglītis (141) iesāka, kā pirmais, bet Māra Dankerta (22) neatlaidīgā un uzstājīgā kacināšana un bakstīšana, lika Jāņa nerviem neizturēt spriedzi un pieļaut kļūdas, kuras nekavējoties un veiksmīgi izmantoja Māris. Jāpiemin, ka Jāņa spējas savaldīt motociklu ir lieliskas. Jānis divas reizes saslīdēja un pats tika pietiekami augstu uzmests augšā, bet citiem braucējiem neļāva izmantot izdevību un pārliecinoši turpināja sacensības. Otrs lidojošais „monstrs” bija N.A.Č. pagājušā gada sezonas meistaru klases čempions Kalvis Margevičs (155). Ja arī pirmais brauciens nebija īpaši vērā ņemams un finišēja tikai piektajā vietā, tad otrajā braucienā Kalvim bija pieauguši spārni vai arī bija atradis iespēju no RedBull izzīst to neticamo enerģiju, ko tik ļoti slavina dzēriena reklāmās. Spilgtākais moments, kad Kalvis iznākot īsajā starta finiša taisnē diezgan pamatīgi saslīd un, nosacītā driftā ,turpina cīņu. Ņemot vērā nekorekti izbraukto līkumu, trases taisnajā posmā izbrauc pārāk tālu un jau sāk skart trases zālāju, bet tas neattur Kalvi un viņš turpina strauji paātrināties, kā ietekmē pa gaisu lidojot smiltīm un zāles stiebriem, mocis paceļas ratā un Kalvis vēl paspēj apdzīt Arti Ozolu (7), liedzot viņam iespēju finišēt trijniekā un tikt pie kausa. Dienas kopvērtējumā pirmais ir Māris Dankerts (22), otrais Jānis Eglītis (141) un trešais Kalvis Margevičs (155). Meistaru klases sezonas kopvērtējumā nekādas lielās izmaiņas nav notikušas. Pirmais Jānis, otrais Kalvis un trešais Māris.
Dienas noslēgumā notika loterijas izloze, kurā piedalījās atbraukušie skatītāji un balvas bija sagādājuši posma galvenie atbalstītāji, TVC un Sennheiser. Jāatzīmē, ka visas balvas atceļoja atpakaļ uz Latviju. Tāds nu laikam bija to liktenis un letiņi bija veiksmīgāki.
Par dienu kopumā jāsaka- tik enerģijas pilns un garīgi pacilāts es vēl nekad nebiju braucis mājās no sacensībām. Iespējams, ka Lietuvā savādāks gaiss un saule siltāk silda, bet ļoti vēlos, lai nākošo sezonu kalendāros būtu posms, kurš notiek Šauļos. Īpašs paldies jāsaka Lietuvas motosporta klubam Coffee Racers, viss bija lieliski un visaugstākajā līmenī. Tāpat, liels paldies visiem, kas nenobijās no brauciena ārpus Latvijas robežām un atbrauca sekot līdzi saviem favorītiem. Un pēdējo paldies teikšu TVC un Seenheiser, par sniegto atbalstu Durka Racing un Nacionālajam Amatieru Čempionātam!
Categorised in: Sacensības
This post was written by admin