Es, varbūt, neko nesaprotu no mākslas, bet es viennozīmīgi zinu, ka man un daudziem no jums patīk Streefighters motocikli. Bet kas tad īsti ir Streefighters un kas slēpjas zem šī draudīgā nosaukuma? Viss sākās 50 -60tajos gados. Tad dzima tā dēvētie „cafe racer” motocikli. To iezīmes bija atkailināts rāmis, masīva alumīnija degvielas tvertne un miniatūrs sēdeklis. Termins „cafe racer” radās, jo lielākā daļa puišu, kuri bija šos motociklus uzbūvējuši brauca no vienas tikšanās vietas uz nākamo. Un parasti tikšanās vietas bija kafejnīcas.
60to gadu beigās eiropā lēnām sāka kļūt populāri ātrie un uzticamie Japāņu motocikli (CB, Z900, GS750-1000CBX1000 un XS1100). Šie jaudīgie motocikli deva brīvību, ātrumu mīlošiem, frīkiem.
Nav tiešu faktu par to, kad pirmais Streefighter motocikls tika uzbūvēts, bet viennozīmīgi šo motociklu paveids ir dzimis Eiropā, aptuveni 80tajos gados. Iespējams kāds nošķīla savu GSXR un nebija naudas jaunu plastmasu iegādei. Un tā – pirmaisStreetfighter bija dzimis.
Un tātad…Streetfighter ir individuāls motocikls, kurš parasti ir pielāgots, lai palielinātu tā efektivitāti salīdzinoši ar standarta motocikliem. Lielākā daļaStreetfighter motociklu no rūpnīcām izripojuši kā standarta sportbaiki. 90to gadu „standarta” Streefighters bija Suzuki GSXR-750, ar noņemtām plastmasām, divām lampām priekšā un reizēm, ar Ducati 916 asti. Modificēta ieplūde, izplūde, bremzes un piekare, nedaudz uzjauktas individuālas krāsas un standarta „cīnītājs” gatavs.
Bieži Streefighters motocikliem tiek lietotas krosa motociklu stūres. Kaut kur Vācijā frīki izdomāja, ka Streefighter astei ir jābūt spicai un augsti paceltai. Kapēc? Neviens to nezin. Skaisti izskatās, bet neiespējami braukt. Streetfighter motociklu kustība tika uzskatīta kā protests pret zemo clip-on, augsto kāpšļu un plastmasā ieslēgto motociklu sporta replikām, kas bija ļoti populāri 80tajos gados. Par cik Streefighters stila motocikli sāka kļūt ļoti populāri, moto ražotāji sāka izlaist „līdzīgus” modeļus. Viens no piemēriem ir Ducati. 1993 gadā klajā nāca motocikls ar nosaukumuMonster un tas tiek tirgots līdz pat mūsdienām, bez būtiskām izmaiņām dizainā.
Īstenībā katrs ražotajs savā modeļu klāstā iekļāva pa „cīnītajam”, bet neviens no ražotājiem neguva tādus panākumus kā Triumph, ar modeli Speed Triple. Šis modelis guva ļoti plašu atsaucību un aizpildīja relatīvi brīvo šī tirgus daļu (dīvaini, bet fakts).
Mūsdienās Streefighters motociklu kultūra jau ir izpletusies pa visu pasauli, jo vienmēr atrodas kādi frīki, kuri ir citās domās par pastāvošo situāciju uz ceļiem un moču vizuālajiem izskatiem. Noslēgumā piebildīšu, ka Streetfighter tipa motocikliem nav standartu. Katrs motocikls ir unikāls un vienā eksemplārā, jo tā saimnieks moci ir būvējis sev. Pēc savas gaumes un ar savām idejām. Kamēr pie mums ir ziema, ņemam fleksi un metināmo aparātu, un tiekamies garāžās. Jo sezona virs nav tālu!!!
Categorised in: Dažādi, Pārbūves
This post was written by admin