Poll

Motocikla ieziemošana un apkope?

Eļļa, akumulators, bremzes, degvielas sistēma, vārstu atstarpes, dakša, gultņi, sveces, filtri.
10 (22.2%)
Eļļa, filtri, akumulators, pilna bāka
14 (31.1%)
Rudenī izjaucu, pa ziemu nokrāsoju, pavasarī salieku
6 (13.3%)
Pavasarī izrakšu no kupenas
15 (33.3%)

Total Members Voted: 45

Author Topic: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.  (Read 668986 times)

Offline k-k

  • Posts: 2986
  • Visu kam neslīd sajūgs un pak.bremzes :D
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #75 on: April 29, 2010, 10:45:41 »
KTM LC4 609ccm ~ 1997 gada lamatas, kas labs, kas slikts? Ir veerts skatiit?
Zajebiste Street Terror

Offline RGX

  • Posts: 10384
  • When Im sad I stop being sad to be awesome instead
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #76 on: April 29, 2010, 10:48:32 »
tas ir vinpodīgs ktm :hmm: kas tur var būt labs :hvz:
Riepas, bremzes, serviss, drošas braukšanas apmācības un viss pārējais.

www.sfrt.lv

29184673

Offline MIGs

  • Posts: 10716
  • Honda CBR954 RR Fireblade, Yamaha YZF-R1
    • View Profile
    • www.streetfighters.lv
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #77 on: April 29, 2010, 11:24:03 »
K-K kādā komplektācijā, stāvoklī,kādām vajadzībām un kādās naudās ?!
Kā endūrs jau na slikts ! :) Tik ja nav nopists driskās.

Offline k-k

  • Posts: 2986
  • Visu kam neslīd sajūgs un pak.bremzes :D
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #78 on: April 29, 2010, 12:21:35 »
K-K kādā komplektācijā, stāvoklī,kādām vajadzībām un kādās naudās ?!
Kā endūrs jau na slikts ! :) Tik ja nav nopists driskās.
Leets - 900ls, tad jau drosh ka nopistenis. Nekas nepirkshu, kraashu naudu norm. Jasataisa kawa liidz galam, jaanobrauc shitaa sezona un tad jau var domaat kko.
Zajebiste Street Terror

Offline pavljiks

  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #79 on: April 29, 2010, 12:59:47 »
Bija jautājums tikai par to, vai šo vadi ir jāpārtrauc vai jāsavieno ?!
Tipa saprotu, ka jāpaŗtrauc un jānoizolē, bet varbūt nē ?!

Starpcitu es šo joku biju provējis, bet otrādāk - savienot šos vadus....
Tā teikt tad vēl nebija dizi daud zinfo par šiem motoriem.

Un jā šī huiņa ir entajiem močiem. Pirmais lai nebūtu tik trekns, un atbilstu emisijas normām, otrs lai homno-tupus iedodot ručkā neattopas nokāpis no moča  !

Jā, būs jāpaprovē atkal, jo biju jau aizmirsis par šo joku.

Kā pašam ? Izdariji ? Kā liekas ? IR labāka apakša vai nav ?! :wondering:

Es akal sapratu ka vajag noizolēt katru vadu atsevišķi. Vakar beidzot nomainīju aizmugurējo riepu. Pa brīvdienām plānoju iebraukt un tad pielietot modifikāciju. Man rādītājs pavisam vienkāršs. Ja trešajā robā varēšu pacelt ratu gaisā - tad strādā. ja ne tad kaut kāds uzmetiens :)

Offline Mixy

  • Posts: 1249
  • KX450F/636
    • View Profile
    • nekā nav
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #80 on: April 29, 2010, 13:40:34 »
ta balts, ta melns, ta stunts, ta mežs...šitie ir tie saucamie slapjie sapņi? :shura:
- To Live Is To Die -

Offline mb

  • Posts: 2106
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #81 on: April 29, 2010, 13:43:10 »
ta balts, ta melns, ta stunts, ta mežs...šitie ir tie saucamie slapjie sapņi? :shura:

tas saucas - i bubljik sjestj i na**i sestj :shura:

Offline k-k

  • Posts: 2986
  • Visu kam neslīd sajūgs un pak.bremzes :D
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #82 on: April 29, 2010, 13:58:48 »
Nedirst! Mezhaa liist netaisos, ja buutu shis, tad ar ielas riepaam un attieciigi tiktu izmantots.
Zajebiste Street Terror

Offline MIGs

  • Posts: 10716
  • Honda CBR954 RR Fireblade, Yamaha YZF-R1
    • View Profile
    • www.streetfighters.lv
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #83 on: April 29, 2010, 16:12:52 »
K-K LC4, itsevišķi relatīvi vecais nebūs īstais motors, ko tādā veidā mocīt - lasi viņš NAV paradzēts visu laiku lieliem apgriezieniem.
Un ko nozīmē ielas riepas ?! Jāskatās kādi rati - 21&18, 21&19 vai 17&17 ?!  Slikus, grieztos slikus domājams tikai uz 17 dabūsi...
A lai vienkārši vizinātos pa pilsētu, nu var jau. :hvz:

Offline RGX

  • Posts: 10384
  • When Im sad I stop being sad to be awesome instead
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #84 on: May 06, 2010, 15:48:07 »
Speciāli bigmenam , brabrabra
Quote
Skaidri un skaļi

Patrick J. Hahn

Tie daudzie motociklisti, kas aizstāv mājās gatavotos izpūtējus, kas ir nelikumīgi, ir ļoti neinformēti, kas jau ir bīstami. Tie braucēji, kas tiešām tic tam, ka ausis plosošs troksnis nākošs no izpūtēja, palīdz izglābt dzīvību, vai nu muļķo paši sevi vai aizstāv savu egoistisko darbošanos. No to motociklistu, kas patiešām iestājas par drošību, mutēm nākušie kliedzieni “skaļi izpūtēji palīdz glābt dzīvības”, vairāk izklausās pēc liekuļošanas. Kāpēc tas tā ir, ir viegli pierādāms ar statistikas, sociālās dzīves notikumiem vai fizikas likumiem, un par to lasiet tālāk.

Sāksim ar vienkāršāko: fizikas likumiem. Skaņa, kas rodas izpūtējā, tiek raidīta prom no motocikla un uz aizmuguri. Lai dzirdētu izpūtēja troksni, tas ir jādzird tā atbalsošanās laikā no objektiem, kas atrodas aiz motocikla: mašīnas, koki, ceļa zīmes, utt.. ( Salīdzinājumā ar zemestrīci, kuras viļņus pārraidās radiāli prom no epicentra, skaņas viļņi var tikt vērsti konkrētā virzienā. ) Labs piemērs ir megafons ( skaļrunis ): ja tā skaņas viļņi neietu prom no tā, tad tie, kas tajā runātu iekšā, jau būtu kurli.

Citiem vārdiem, labums – trokšņa uztveršana – no skaļa izpūtēja rodas tad, ja motocikls dodas prom no to dzirdošā objekta. Vienīgā iespēja, kad automašīna var apdraudēt motociklistu, ir tad, ja tas atrodas ar seju prom no auto, kas atrodas pārāk tuvā distancē, un/vai dodas atmuguriski, neievērojot auto. Pētījumi liecina, ka 3% negadījumu briesmas ir draudējušas tieši no mugurpuses.

Profesors Harts konstatēja, ka 77% gadījumu negadījumu rodas skatoties no motocikla uz priekšu. Lai veiksmīgi pabrīdinātu šos braucējus, kas rada potenciālas briesmas motociklistam no priekšpuses, izpūtējam būtu jābūt vērstam uz PRIEKŠU. Tādējādi, viss kas tiks panākts ar skaļu izpūtēju, būs sakaitinātu cilvēku dusmas.

Otrs iemesls: iespaids uz sabiedrību. Pavērojiet, kas ir noticis ar privātajiem kuteriem Minesotā. Tie ir veiksmīgi norobežoti tā, lai netraucētu iedzīvotājiem un pārējiem ezera izmantotājiem baudīt klusumu pie ezera. Tāpat arī paskatieties, kas notika ar Jeloustounas parku. Ja pat uz brīdi liekas, ka motociklisti ir izdzīti no parka spriežot pēc to ātrās braukšanas, tad tas ir kļūdaini: tas ir troksnis, ko tie rada.

Man patīk mūzika, ko es klausos, tādēļ es to pagriežu to skaļāk. Man arī patīk, kā skan mans motocikls, tādēļ arī to es uztaisu skaļāku – piemēram, sacensībās. Pretlikumīga mājās taisīta izpūtēja radītais troksnis pie mana loga vienos naktī nav tas, ko es vēlētos dzirdēt. Tam nav vietas arī uz ielas. Es braukāju ar savu motociklu gandrīz ik dienas. Kad es braucu ar mašīnu, es uzmanos no citiem motociklistiem: es vienmēr uztraucos par to, cik ātri tie brauc, kādā virzienā tie dodas, dažreiz pat izbīstos no tā, kad kāds uzrodas man blakus, un tad uzdodams gāzi, ar lielu troksni dodas tālāk. Es esmu daļēji neobjektīvs attiecībā uz motocikliem, un jūtu sevī tādu kā radniecību ar motociklistiem, bet troksnis mani mēdz padarīt pat dusmīgu. Tad iedomājieties, ko tas dara ar cilvēkiem, kas tomēr īsti nezin, vai tiem patīk motociklisti vai nepatīk. Ja tie tomēr izlemj, ka tiem nepatīk motocikli, tad cik toleranta būs šo cilvēku attieksme? Cik tālu tie ies, ja vajadzēs aizstāvēt motociklista intereses? Ja tiem būs bijusi slikta pieredze attiecībās ar bezatbildīgu motobraucēju, kāda būs to attieksme pret pārējiem motociklistiem?

Katru gadu ir dzirdamas runas par to, ka kāds mēģina izdzīt motociklistus no savas apkārtnes, parkiem vai pilsētas. Šī nav problēma, kas parādījusies pēkšņi un neviens tai nav gatavojies. Iet runa par troksni un attieksmi, kas rodas trokšņa ietekmē. Nav nekas pilnīgi nepieļaujams un slikts, ja runa iet par skaļumu, motocikliem, kas ātri pārvietojas, izņemot tos gadījumus, kad tos vada cilvēki, kuriem nav pilnīgi nekāda respekta pret citiem, vai, kas nenes nekādu atbildību par savām darbībām. Viņi ir radījuši sliktus priekšstatus par sevi, un pastāvīgi atstāj negatīvu iespaidu uz tiem, kas nebrauc ar motocikliem.

Sporta motociklam trokšņu līmenis ir relatīvi mazāks, bet līdz ar motora apgriezieniem tas pieaug. Kādam, kas nebrauc ar motociklu, tik spēcīga gāzēšana var atstāt iespaidu par bezrūpīgu motora bojāšanu ar bezmērķīgu akselerāciju, kā arī tas rada lielu troksni. Šādas darbības netikai izskatās nepatīkamas, bet arī ir nepatīkamas, norāda uz bezatbildību, un mierīgi attaisno dažādas parunas. Kā piemēram, “tie nolādētie puiši ar raķetēm kājstarpē”. Šāda situācija arī pārējos, kas tā nedara, nostāda nepatīkamā gaismā. Tikpat slikti izskatās puisis, kas gāzē uz motocikla ar paštaisītu izpūtēju, ne tik daudz, lai akselerētu, cik tīksminoties par troksni. Lielākā problēma ir tā, ka viņš jau ir puskurls no vēja, un VIŅŠ NESPĒJ DZIRDĒT, ARĪ TROKSNIS, KAS NĀK NO IZPŪTĒJA, IR VĒRSTS PROM NO VIŅA. Ir arī tādi, kas uzjautrinās pie sevis, grozot gāzes rokturi pie sarkanās gaismas vai stop zīmes. Varbūt, ka tas arī ir vienīgais veids, kā uzturēt motociklu darbojoties, bet nav nekādas pārliecības, ka braucējs gribētu to apliecināt, un kādēļ? TĀDĒĻ, KA TROKSNIS IET PROM NO VIŅA. Viņam sanāk to dzirdēt, bet mums tas ir jāklausās, vai mums tas patīk vai ne. Šis jautājums tiek cilāts ne jau drošības dēļ, bet gan šīs problēmas dēļ.

Padomājiet par to, cik ļoti jums patīk klausīties citu cilvēku “mūziku”, kas tricina zemi zem kājām. Vai tas trokšņa daudzums, kas nāk no šo cilvēku mašīnām, ir domāts viņiem pašiem vai pārējiem? Varbūt mums negribas šo “mūziku” klausīties. Varbūt mums nepatīk šī skaņa. Varbūt mēs mēģinām koncentrēties, sarunāties, skatīties TV, pastaigāties vai gulēt.

Treais iemesls: statistiski ir pierādīts, ka ir daudz labāki veidi, kā samazināt riskus, neizmantojot pretlikumīgus izpūtējus. Negadījumi, kas rodas tādos apstākļos, kad skaļš izpūtējs ir dzirdams, sastāda tikai 6% no visiem negadījumiem. Harts ir izpētījis, ka 92% no visiem negadījumos iesaistītajiem braucējiem bija bez iepriekšējas motociklista vadītāja apmācības. Vai nu tie bija pašmācības ceļā vai no ģimenes locekļa, radinieka apmācības ceļā apguvuši braukšanas māku. Ko tie iemācījās, bija tikai kā rīkoties ar motociklu – uzsākt, apstāties, mainīt ātrumus, griezties, - nevis mācījušies uzlabot savas iemaņas braukšanā, braukšanas stratēģijas attīstīšanā, svara pārnešanas veidus, pēkšņas apstāšanās paņēmienus, kā rīkoties novirzīšanās no ceļa un vilkšanas gadījumos. Daudzi pieredzējuši vadītāji, kas ir pavadījuši daudzus gadus braucot bez negadījumiem, ir pārliecināti par savu braukšanas prasmei. Un viņi domā, ka neko vairāk mācīties nevajag. Viņu dabiskā spēja ievērot briesmas un kontrolēt motociklu, lai no tām izvairītos, ir ļāvusi tiem ilgus gadus pārvietoties bez šādiem smagiem negadījumiem. Tad rodas jautājums, vai ir kāds, kas tiem varētu, ko vairāk iemācīt? Mūsdienu motociklistu apmācības kursi netikai uzlabo jūsu prasmi kontrolēt potenciālo briesmu gadījumos, tie arī cenšas uzlabot psihiskās braukšanas sistēmas, lai pēc iespējas vairāk novērstu negadījumu rašanos.

Tomēr šai vietā man nākas nedaudz atskatīties atpakaļ, un piebilst, ka skaļi izpūtēji izpelnās savu ieguldījumu drošības uzlabošanā. Kad viss ir izdarīts, lai mazinātu risku iespējamību – izieti apmācības kursi, krāsojums izdarīts spilgtās krāsās, psihiskā un fiziskā sagatavošanās izieta, viss – skaļš izpūtējs nav nemaz tik neloģisks solis. Tad, kad viss iespējamais ir izdarīts, lai mazinātu risku, un nekas vairāk nav darāms, lai to mazinātu, iespējams, ka skaļš izpūtējs varētu arī palīdzēt. Ņemot vērā iespaidu, kādu tas atstāj uz sabiedrību, ir iespējams diskutēt par to vai tas ir attaisnojoši vai nav. Es vienkārši nepieņemu apgalvojumu “skaļa truba palīdz izglābt kādu” no tāda, kas nepakļaujas ceļa noteikumiem, kas neizmanto piesardzīgu braukšanas stratēģiju, nekad nav gājis braukšanas kursos, nevalkā ķiveri vai aizsargtērpu. Dari visas šīs lietas kopā un ievēro tās, kā likumu, un es ieklausīšos tajā, ko tu saki. Ja tu pieņem arī visu pārējo kā pietiekami svarīgu lietu, tad varbūt arī kādā dīvainā kombinācijā skaļš izpūtējs arī palīdzēs tev izglābties no nepatikšanām. Tomēr ir daudz efektīvāki veidi – nopietni attiecoties pret motobraukšanu, ejot braukšanas kursos, valkājot spilgti krāsotu aizsargekipējumu un pakļaujoties ceļa noteikumiem. Izpildot visu augstāk minēto, pats grūtāk pieņemamais no tā visa ir tas, ka kaujas saucienam/ attaisnojumam/racionalizējumam izmantotais arguments - “skaļa truba palīdz izglābt kādu” - ir pilnīgs “sūds uz šķipeles”.
:aiwa:
Riepas, bremzes, serviss, drošas braukšanas apmācības un viss pārējais.

www.sfrt.lv

29184673

Offline RGX

  • Posts: 10384
  • When Im sad I stop being sad to be awesome instead
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #85 on: May 06, 2010, 15:56:02 »
Btw - rakstā minētais trešais punkts attiecas uz tiem kam patīk hujārīt visu diennakti ar tālajām gaismām.
Riepas, bremzes, serviss, drošas braukšanas apmācības un viss pārējais.

www.sfrt.lv

29184673

Offline MIGs

  • Posts: 10716
  • Honda CBR954 RR Fireblade, Yamaha YZF-R1
    • View Profile
    • www.streetfighters.lv
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #86 on: May 06, 2010, 16:00:30 »
Brabrabrabrabrabrabra  :moto:

Labs raksts !
Un vispāŗ, MB vajadzētu amputēt tālās gaismas ! :shura:
MB - ar tālajām gaismām brauc mīzalas.   :whip:
Vienīgā iepsējamā atkāpe ir tad, kad tev izdeg tuvā gaisma. :aiwa:

Par skaļajiem izpūtējiem, bet man patīk normāls izpūtējs. Nav jau S klases mersis kuram nepiestāv skaļa truba.

Offline laurichh13

  • Posts: 1226
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #87 on: May 06, 2010, 16:51:46 »
jo skaļāka truba, jo patīkamāk braukt
26697542

Offline Māšele

  • Posts: 8926
  • Kā Tikt Mājās
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #88 on: May 06, 2010, 16:57:40 »
brīžiem gribas slānīt tos,kas ar tālajiem močī pretī gaišā dienas laikā un teikt- nu ibio, neesmu es akla-es Tevi redzu!

Offline laurichh13

  • Posts: 1226
    • View Profile
Re: Moto remonta un uzbūves pamatprincipi.
« Reply #89 on: May 06, 2010, 17:12:06 »
brīžiem gribas slānīt tos,kas ar tālajiem močī pretī gaišā dienas laikā un teikt- nu ibio, neesmu es akla-es Tevi redzu!

tenu gan es tev nepiekritīšu, jo dienā tālos var normāli redzēt, bet moča tālie nu toč dienā nevienu nežilbina,
26697542